Poradenstvo
Školský sociálny pedagóg
Sociálny pedagóg: Mgr. Slávka BačovskáKonzultačné hodiny: Pondelok - Piatok: 08:00 – 12:00 hod.
e-mail: slavka.magdolenova@centrum.sk
telefón: 038/ 5326240
Náplň práce školského sociálneho pedagóga:Reforma školstva priniesla zmeny v štruktúre odborných zamestnancov školy. Sociálny pedagóg je novým odborným zamestnancom. Do oblasti pracovnej náplne školského sociálneho pedagóga patria najmä nasledovné úlohy:
a) plní úlohy v oblasti prevencie a riešenia sociálno-patologických javov u detí, svojimi aktivitami pôsobí na pedagógov, žiakov a ich zákonných zástupcov za účelom vytvorenia pozitívnej sociálnej klímy v škole,
b) venuje osobitnú pozornosť žiakom zo sociálne a emocionálne znevýhodneného prostredia, žiakom vyžadujúcim si špeciálno-pedagogickú, psychologickú, psychiatrickú pomoc, alebo individuálnu zdravotnú starostlivosť,
c) konzultuje a intenzívne komunikuje s pedagógmi, žiakmi a ich zákonnými zástupcami pri riešení sociálno-výchovných problémov, najmä záškoláctva, agresie, šikanovania, delikvencie a syndrómu CAN,
d) sprostredkúva prepojenie školy s poradenskými zariadeniami a inými odbornými zariadeniami zaoberajúcimi sa starostlivosťou o deti a rodinu,
e) koordinuje spoluprácu pedagógov, rodičov, žiakov, lekárov a polície pri riešení vytipovaných prípadov,
f) pripravuje písomné podklady konkrétnych problémov žiakov, navrhnúť okamžité riešenie situácie a návrh na ďalší postup,
g) vytvára podmienky pre efektívnu kooperáciu v rámci školy a triedy,
h) vypracúva plán preventívnych aktivít pre školu,
i) bezprostredne pracuje s triednymi kolektívmi, samosprávou školy a formálnymi i neformálnymi skupinami v zariadení,
j) prijíma a skúma podnety najmä od pedagógov, žiakov a zákonných zástupcov v otázkach sociálno-patologického správania,
k) vedie evidenciu riešených prípadov,
odborné odporúčanie sociálneho pedagóga je pre školu záväznéŠkolský špeciálny pedagóg
Meno: Mgr. Oľga Štrbová
Konzultačné hodiny: pondelok - piatok
od 8.00do 14.00 hod.
e-mail:strbova@zsskultetyho.sk
Telefón: 0911 331 232ŠPECIÁLNY PEDAGÓG
Pracujem ako školský špeciálny pedagóg so žiakmi, ktorí majú diagnostikované špecifické vývinové poruchy učenia. So žiakmi pracujem počas vyučovania, stretávame sa pravidelne.
Náplň mojej práce vychádza z toho, aké má dieťa ťažkosti, ktoré funkcie je potrebné reedukovať – čiže opäť vytvoriť, alebo zlepšiť, pričom rešpektujem osobnosť dieťaťa.
Práca so žiakmi
Hlavnú náplň práce školského špeciálneho pedagóga tvorí priama práca so žiakmi so špecifickými vzdelávacími potrebami. Títo žiaci prichádzajú do učebne špeciálneho pedagóga na individuálne konzultácie.
Ako pomôcky pri práci využívame odbornú literatúru, pracovné listy, špeciálne hry a cvičenia, špeciálne pomôcky vyvinuté pre pomoc deťom s poruchou učenia. Dôležitú úlohu tvoria rozhovory so žiakom, ktoré majú posilniť vzťah špeciálneho pedagóga a žiaka na základe dôvery, stimulovať aktivitu a snahu dieťaťa a súčasne ho motivovať do ďalšej práce.
Práca s rodičmi
Termín na konzultáciu si rodičia môžu dohodnúť so špeciálnym pedagógom podľa potreby. Témou takýchto stretnutí býva výmena skúseností rodiča a učiteľa. Dôležitou súčasťou spolupráce s rodičom je aj kompletizácia povinnej dokumentácie a posilnenie sebavedomia rodiča v jeho náročnej úlohe podporovať vzdelávanie dieťaťa so špecifickými výchovno-vzdelávacími potrebami.
Práca s učiteľmi a výchovným poradcom
Školský špeciálny pedagóg je poradcom a pomocníkom triednych i predmetových učiteľov pri vzdelávaní žiakov so ŠVVP. S predmetovými vyučujúcimi vytvára každoročne individuálny vzdelávací plán z predmetu, do ktorého sa premietajú špecifické problémy žiaka vyplývajúce z jeho diagnózy a priebežne s nimi konzultuje prípadné zmeny v ňom. Pomáha riešiť problémy individuálne integrovaných žiakov a pri vypracovaní IVVP.
Spolupráca so školskými zariadeniami výchovného poradenstva a prevencie CPPPaP, CŠPP, SCŠPP
Školský špeciálny pedagóg je sprostredkovateľom medzi školou, CPPPaP a CŠPP a zabezpečuje súhlas poradenského zariadenia s individuálnou integráciou konkrétneho žiaka.
Zábavné učenie nie len pre žiakov so ŠVVP Vybrané slová - http://www.pozaskolu.sk/
content/ucime-sa-vybrane-slova
Biológia, Občianska náuka., Etika, Výtvarná výchova - http://www.micudka.estranky.cz/
Všeličo- http://www.expolpedagogika.sk/images/Biologia_6zs.pdf
Matematika - http://www.supermatematika.wbl.sk/
Všetky predmety 1-9 - http://projekty.zsmieru.sk/medu/material/1122/Vstupna- previerka-zo-slovenskeho- jazyka-6-rocnik/
Chémia, Fyzika, Informatika, Matematika - http://lydiamarusinova.sk/
Dejepis, Občianska náuka. Informatika - http://www.scriptorium.wbl.sk/Uvod.html
Geografia5-9 - http://geografiapreziakov.webnode.sk/
Informatika 5-9 - http://detvjanka21.webnode.sk/Nová multisenzoriálna miestnosť SNOEZELEN
S podporou MŠVVaŠ a prostredníctvom poskytnutých finančných prostriedkov sme dostali možnosť skvalitniť emocionálne prežívanie a podporiť prevenciu rizikového správania sa žiakov. Vybudovali sme jedinečnú a netradičnú miestnosť SNOEZELEN. V tejto netradičnej terapeutickej miestnosti vykonávame so žiakmi so ŠVVP ale i intaktnými žiakmi stimulácie, intervencie a relaxácie. Relaxácia sa deje v pokojnej, uvoľnenej a príjemnej atmosfére, prostredníctvom svetelných a zvukových prvkov. Toto pozitívne aktivizuje zmyslové vnemi. V tejto fotogalérii sa môžete pozrieť ako sme miestnosť budovali a ako vyzerá teraz.
V školskej čitárni sa uskutočnila bededa s pozvanými odborníkmi na tému "šikana a kyberšikana". Pozvaní odborníci z CPPPaP so žiakmi besedovali, zvolili zážitkové aktivity, vypracovávali so žiakmi pojmové mapy. Vytvorili pre nich modelové situácie v ktorých si žiaci mohli na vlastnej koži prežiť pocity obete a agresora.
Asistent učiteľa
Mgr. Anna Martošová
Mgr. Helena Kobidová
Mgr. Jana Košelíková
Mgr. Michaela Šestáková
PhDr. Kristína Barátová
Mgr. Hana Dubná
Eleonóra Šimuneová
Asistent učiteľa pracuje v tých triedach školy, ktoré navštevuje žiak so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, pri výchove a vzdelávaní ktorého vzhľadom na jeho stupeň a mieru postihnutia bez prítomnosti asistenta učiteľa nie je možné garantovať bezpečnosť a ochranu zdravia.Asistent učiteľa pomáha prekonávať zdravotné alebo sociálne bariéry žiaka. Hlavnými činnosťami sú:
Vo výchovno-vzdelávacom procese:
- asistent bezprostredne spolupracuje s učiteľom v triede a s pedagogickými zamestnancami školy
- uľahčuje adaptáciu dieťaťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami na prostredie školy
- spoluorganizuje činnosť žiaka počas výchovno-vzdelávacieho procesu v súlade s pokynmi učiteľa
- vykonáva pedagogický dozor počas prestávok zameraný na žiaka/žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
- pomáha pri príprave učebných pomôcok, vedie žiakov k práci s kompenzačnými pomôckami
- asistent je nápomocný v práci so žiakmi vo voľno časových aktivitách
/speváckych, hudobných, tanečných, výtvarných, dramatických a iných/
s využitím individuálnych, skupinových alebo hromadných foriem výchovy
V spolupráci s rodinou:
- organizuje stretnutia a spoluprácu s rodičmi tak, aby sa cítili súčasťou procesu vzdelávania,
- spoznáva rodinné prostredie, sociálne pomery, záujmy rodičov a zdravotný stav žiaka